Ako sa starať o kĺby

Na svete nie je jedného človeka, ktorý by sa aspoň raz za život nesťažoval na bolesť kĺbov. Častými spúšťačmi bolesti kĺbov sú nedostatočný pohyb, takmer žiaden príjem kvalitných proteínov, tukov a antioxidantov. Ako sa teda starať o kĺby? Skúste to takto.

V prvom rade schudnite

Bolesť kĺbov spôsobuje nadváha. Preto ak chcete zabrániť bolesti v kĺboch, mali by ste od základov zmeniť svoje stravovacie návyky a robiť všetko pre to, aby ste schudli. Jedzte viac potravín bohatých na vápnik, vitamín D a vitamín K. Ak sa aj budete nachádzať na pobyte v známych maďarských kúpeľoch, snažte sa odolávať vábivým jedlám, ktoré by sa na vás skôr či neskôr nalepili a zmarili proces chudnutia.

Určite zabudnite na návštevy fastfoodov. Začnite s konzumáciou väčšieho množstva obilnín, strukovín, ovocia a zeleniny. Vitamín D nájdete vo vaječných žĺtkoch a v rybách. „Káčko“ nájdete v tmavej listovej zelenine, vo fazuli, vo vajíčkach alebo dokonca aj v pŕhľave.

Športujte v pravidelných intervaloch

Kĺbom odjakživa neprospievalo dlhé státie a sedenie v neprirodzených polohách. Preto ak máte prácu, kde sedíte alebo stojíte počas celej pracovnej doby, snažte sa počas prestávok prechádzať, poprípade si na pár minút zacvičiť. Vo voľnom čase cvičte čo najviac, ako sa vám dá. Pravidelný pohyb je kľúčom k správnej pohyblivosti kĺbov. Medzi vhodné športy, ktoré pomáhajú kĺbom patria tieto športy: plávanie, bicyklovanie, behanie, joga alebo pilates. Turistike sa tiež nevyhýbajte. Pre začiatok však skúste jednoduchšie turistiky. Využite zľavnené pobyty so psíkom vo Vysokých Tatrách a poprechádzajte sa spolu po dostupných turistických chodníkoch.

Prijímajte viac proteínov a dodržiavajte pitný režim

Najviac proteínov sa nachádza vo fazuli,v šošovici, v hrášku, v brokolici alebo v sójovom mlieku. Snažte sa zvýšiť konzumáciu týchto potravín a uvidíte, že problémy s kĺbmi vás obídu. Akonáhle sa vám objaví artritída (zápalové ochorenie kĺbov), zvýšte príjem ananásu. Ananás totižto obsahuje enzým bromelín, ktorý znižuje opuchy zapálených tkanív.

Okrem príjmu týchto potravín si skontroluje príjem tekutín. V prípade, že pijete málo, mali by ste pridať. Pre správne fungovanie organizmu a zdravie kĺbov sa odporúča denne vypiť až 3-4 litre tekutín (najlepšie čistej vody).

Najčastejšie trpia artritídou seniori. Aj keď absolvujú viacero seniorských pobytov v slovenských kúpeľoch, vyliečiť artritídu sa im v 100% miere nepodarí. Vekom sa kĺby opotrebúvajú a vrátiť im zdravie je prakticky nemožné.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


6 + 6 =