Ako sa vyhnúť bolestiam chrbtice?

V súčasnej dobe, keď väčšina z nás trávi dennodenne pri počítači až niekoľko hodín, sa stretávame so silnými bolesťami, či už hlavy, krčnej chrbtice alebo rúk. Nájsť ale správny recept na tieto nepríjemné bolesti vám bohužiaľ nedokáže ani tej najskúsenejší lekár. Uvedomte si, že každý z nás pracuje v iných podmienkach, má iný životný štýl, inú váhu, výšku a iné stravovacie návyky. Aby ste sa vyhli zbytočne predraženým liečbam bolestí, nájdite si vlastný spôsob liečby bolesti. Budete musieť pretrpieť silné bolesti, ale ak nebudete nič skúšať a v tichosti budete trpieť, zapríčinite si ešte väčšie problémy, ktoré sa už tak ľahko nebudú dať odstrániť.

Ak sa chcete vyhnúť laserovej operácii chrbtice, bude potrebné dodržiavať nasledujúce pravidlá, ktoré vám pomôžu zbaviť sa bolesti chrbtice.

Schudnite

Azda najzákladnejšou príčinou bolesti chrbtice je nadváha. Ak patríte k plnoštíhlym, mali by ste sa zamyslieť nad tým, či by ste sa nemali skontaktovať s dietológom alebo si naštudovať informácie o tom, ako schudnúť. Ak zhodíte niekoľko kilogramov, odľahčíte tak svoju chrbticu od toľkej záťaže. Venujte sa preto často pohybovým aktivitám, ale pozor, snažte sa tempo nenavyšujte príliš rýchlo. Veľké nároky na začiatok by vám skôr uškodili, ako pomohli. Doprajte si prechádzky v prírode, turistikujte na horách – hlavne sa hýbte. Postupne, pomaly.

Vymeňte si vankúš

Zlý vankúš vám môže spôsobiť silné bolesti krčnej chrbtice, ktoré budú spôsobovať bolesť hlavy. Ak sa chcete vyhnúť takejto bolesti, budete potrebovať zmenu vankúša. Odporúčame zdravotné vankúše, ktoré vďaka svojmu tvaru šetria zdravie vašej krčnej chrbtice. Dokonca nie je problém zohnať zdravotný vankúš prispôsobený na štýl spánku. Či už spávate na boku, chrbte alebo na bruchu, zdravotný vankúš si budete môcť dovoliť kúpiť. Síce potrvá, kým si naň zvyknete, ale uvidíte, že akonáhle si kúpite takýto typ vankúša, bolesť krčnej chrbtice sa neobjaví. V prípade, že budete stále spávať na vyležaných vankúšoch, budete pociťovať tŕpnutie krku (niečo podobné zažijete pri karpálnom tuneli, ktorý vzniká pri stereotypných činnostiach ako napríklad pri práci s myškou).

 

Naučte sa správne sedieť

Už učiteľky na základných školách nás učili, že máme sedávať správne. Ak pracujete v kancelárii, dávajte si pozor na to, aby ste sa nehrbili, pretože ak sa budete hrbiť, môžete pociťovať bolesti chrbtice. Počas pracovnej doby si dávajte prestávky – točte hlavou do strán, dopredu a aj dozadu; ponaťahujte si ruky. Monitor majte na úrovni očí, predkolenia so stehnami by mali byť v 90 stupňovom uhle a stolička by mala byť ergonomická.

Ak sa chcete vyhnúť bolestiam chrbtice, skúste sa riadiť podľa vyššie spomínaných rád. Uvidíte, že vám bolesti úplne zmiznú.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


5 + 9 =