Cviky na uvoľnenie stuhnutého tela v kancelárii

Sedavé zamestnanie v kancelárii neprospieva vášmu telu. Ak je pre nás sedavá poloha nevyhnutná, je potrebné si spraviť niekoľko prestávok, kedy minimálne aspoň na 5 minút opustíte stoličku a pôjdete sa prejsť. Ak si napríklad môžete vybrať, či sa po miestnosti presuniete na stoličke s kolieskami alebo sa zodvihnete  a urobíte aspoň pár krokov, vyberte si druhú možnosť. Pre lepšie natiahnutie a uvoľnenie celého tela vám uvádzame niekoľko cvikov na stuhnuté telo.

Cviky na uvoľnenie krku

Cviky na uvoľnenie krku

V každej polohe podľa obrázku vydržte 5 sekúnd. Vymieňajte pravú a ľavú polohu. Cvik opakujte minimálne 3 krát

Cviky na uvoľnenie ramien

Cviky na uvoľnenie ramien

V každej polohe vydržte aspoň 3 sekundy. Cviky opakujte aspoň 3 krát.

1.cvik – Spojte ruky pred seba tak, aby vaše dlane smerovali od vás.
2.cvik – Spojte svoje ruky za sebou a podľa šipky ako je uvedené na obrázku, tlačte ruky smerom hore, až kým neucítite tlak v ramenách.
3.cvik – Chyťte si lakeť pravej ruky a tlačte ľavou rukou smerom dolu, tak ako je uvedené na obrázku. Vymeňte si ruky a cvik opakujte.
4.cvik – Chyťte si ľavou rukou pravé rameno podľa obrázku, vydržte takto aspoň 3 sekundy, potom ruky vymeňte.

Cviky na uvoľnenie stuhnutého chrbta

Cviky na uvoľnenie stuhnutého chrbta

1.cvik – Tlačte si rukami spodnú časť chrbta smerom od stoličky a súčasne hlavu tlačte opačne, vydržte takto aspoň 5 sekúnd.
2.cvik – Preložte si ľavú nohu cez pravú a súčasne sa v páse otáčajte smerom doprava. Nohy si vymeňte a otáčajte sa do opačnej strany. Cvik opakujte minimálne 3 krát.
3. Skláňajte sa v sede tak, aby ste sa rukami dotkli priehlavkov nôh. Cvik opakujte aspoň 3 krát.
4.Vstaňte zo stoličky, jednu ruka dajte vbok a nakláňajte sa rukou ponad hlavu, tak ako je to uvedené na obrázku. Ruky vymeňte a cvik opakujte minimálne 3 krát.

Cviky na uvoľnenie rúk a prstov

Cviky na uvoľnenie rúk a prstov

Cviky vykonávajte s vystretými rukami pred sebou.

1.cvik – Striedavo otvárajte a zatvárajte ruky po dobu minimálne 20 sekúnd.
2.cvik – Ruky zovrite v päsť a krúživým pohybom rozhýbte stuhnuté kĺby po dobu minimálne 20 sekúnd.
3.cvik – Chyťte si prsty jednej ruky a ťahajte ich podľa obrázku, najprv do dola potom do hora. Cvik opakujte s každou rukou minimálne 3 krát.

Cviky na uvoľnenie nôh a kolien

Cviky na uvoľnenie nôh a kolien v kancelárii

1.cvik – Chyťte si pravú nohu obidvoma rukami pod kolenom a ťahajte ju k sebe. Nohy vymeňte a cvik opakujte 3 krát.
2.cvik – Postavte sa k stene. Pravou rukou si chyťte ľavú nohu podľa obrázku a ťahajte ju hore, pokiaľ nepocítite napätie v svaloch nohy. Cvik opakujte striedavo s jednou aj druhou nohou aspoň 3 krát.
3.cvik – Vyložte si úplne vystretú nohu na stoličku podľa obrázku a snažte sa rukami natiahnuť smerom k chodidlu. Vystriedajte si nohy a cvik opakujte aspoň 3 krát.

Ak sme na niečo zabudli, alebo máte iné vaše cviky dajte nám o nich vedieť a napíšte ich do komentára pod článok, ďakujeme.

×

Ak sa Vám článok páčil, zdieľajte ho na sociálnych sieťach, týmto nás podporíte, ďakujeme.

×

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


2 + 7 =